Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
جدیدآنلاین با قطع کوچک
آزاده حسینی

در عصر دیجیتال امروزی اگر رسانه‌ای بخواهد از اقبال خوب مخاطبان برخوردار باشد، باید همگام با پیشرفت تکنولوژی حرکت کند و وسیله‌های دستیابی به این هدف اکنون بیشتر از پیش است. استفاده از تلفن‌های همراه تازه‌ترین راه برای ارتباط با مخاطبان است. بسیاری از خبرگزاری‌ها، شرکت های بازرگانی و غیره از همان آغاز این روش را برای جذب مخاطبان بیشتر به کار بردند. در این میان شرکت اپل توانست بر بازار برنامه‌های دیجیتال تلفنی، معروف به اپلیکیشن‌های تلفن همراه مسلط شود.

اپل(Apple)  یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که برنامه‌های تلفن همراه را وارد دنیای رسانه‌ها کرد و همچنین ورود رسانه‌ها به برنامه‌های تلفنی را ممکن ساخت. استیو جابز (Steve Jobs)، از بنیادگذاران و مدیر عامل شرکت اپل ، در ماه اکتبر ۲۰۰۷، چندی پس از عرضۀ آی‌فون به بازار، اعلام کرد که "طرف‌های ثالث" یا افراد و مؤسسات دیگر هم می‌توانند از مجموعه نرم‌افزاری اپل برای تهیۀ برنامه‌های آی‌فون استفاده کنند. بر این اساس افراد و مؤسسات می‌توانستند به هر زبان و در هر موضوعی (مطابق با موازین اپل) برنامه‌ها را تهیه کنند.

در سال ۲۰۰۸ تنها ۵۰۰ برنامه برای آی‌فون ساخته شده بود، اما تنها یک سال بعد این تعداد به صدهزار عدد ‌رسید. بیشتر این برنامه‌ها بازی‌های سرگرم‌کننده یا آموزشی بودند. در ماه ژوئیۀ همان سال شرکت اپل یک فروشگاه مجازی موسوم به "اپ استور" (App Store) را افتتاح کرد و از آن به بعد هر دارندۀ آی‌فونی می‌توانست با فشار یک دگمه برنامه‌ها را روی دستگاهش پیاده کند. برخی از برنامه‌ها رایگان است و شماری را هم با قیمت‌های مختلف می‌شود خریداری کرد. تا ماه آوریل سال ۲۰۰۹ برنامه‌های آی‌فون بیش از یک میلیارد بار پیاده شدند. این برنامه‌ها از طریق تارنمای آی‌تیونز (iTunes) هم قابل دریافت است.

با گشایش این بازارهای مجازی شرکت‌های بازرگانی راه تازه‌ای برای ایجاد درآمد و عرضۀ خدماتشان را پیدا کردند و رسانه‌های غیرتجاری، شیوه‌ای نوین برای پخش و توزیع گسترده‌تر مطالبشان را. بسیاری از خبرگزاری‌های مهم دنیا چون سی ان ان و بی بی سی و همچنین شبکه‌های اجتماعی‌ای چون فیس‌بوک و تویتر هم با قطع و شکلی مناسب به آی‌فون و تلفن‌های همراه راه یافتند و بدین گونه بر شمار کاربران‌شان افزودند.

اخیراً قطع تلفنی جدیدآنلاین نیز به عنوان یکی از  پیشگامان تارنماهای چندرسانه‌ای فارسی در ردیف برنامه‌های آی‌فون قرار گرفته‌است. این برنامه قادر است علاوه بر نمایش متن، گزارش‌های مصور را هم به همان ترتیبی که تهیه شده‌اند، پخش کند. ناگفته نماند که گزارش‌های جدیدآنلاین بر اساس سامانۀ فلش تهیه شده که روی تلفن‌های همراه اجرا نمی‌شود و تنها با استفاده از این برنامه روی آی‌فون و آی‌پاد و آی‌پد قابل پخش است. با این حال، مخاطبان "اپل‌پسند" جدیدآنلاین اکنون می‌توانند در هر جا و هر زمانی که بخواهند، به مطالب دیداری و شنیداری این تارنما دسترسی داشته باشند. کار با این برنامه بسیار ساده است و مهارت خاصی نمی‌خواهد.

 برای نصب نرم افزار فلش اینجا را کلیک کنید.


 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
- یک doost، 2010/06/11
omid varam beshe tu nokia ejraash kard
- obdachlos، 2010/06/03
دست شما درد نکند .جالب بود ... در ترن موقع رفتن به محل کار همیشه با جدید آنلاینم !!!
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.