Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
زنان پارسى گوى

'فرهنگنامه زنان پارسی‌گوی' زندگينامه و مجموعه آثار زنان شاعر فارسی زبانی است که بسياری از آنان پيش از آن در هيچ فرهنگ و ديباچه‌ای معرفی نشده‌اند. چرا که بسياری از آنها شعرهايشان را پنهان می‌کردند و يا تذکره‌نويسان ، به تهيه و ثبت زندگينامه و سروده های شاعران زن رغبتى نشان نمى دادند.

نجفعلی مهاجر در اين کتاب نمونه اشعار و زندگينامه زنانی را که از سده چهارم هجری (ابتدای ظهور شعر پارسی دری) تا به امروز در ايران، افغانستان، تاجيکستان و ديگر جوامع به زبان پارسی شعر سروده‌اند گردآوری کرده است.

نجفعلى مهاجر درسال ۱۲۹۹ خورشيدی در تبريز متولد شد. دل‌بستن به اشعار دلکش و جمع‌آوری آنها در دوران جوانی، اولين گام‌هايی بود که در مسير علاقه‌مندی‌اش به ادبيات پارسی برداشت.وی تحصيلات خود را در دوره کارشناسی زبان و ادبيات فارسی در دانشگاه تهران پی گرفت و با زاويه‌های تازه‌ای از توانمندی‌های شاعران و نويسندگان آشنا شد. نخستين تجربه‌های اين دوره، بازگشتی به گذشته‌های دور بود که خاطره‌ای از دوران کودکی‌اش را با عنوان "زير ناودان طلا" در بر می‌گرفت.

از ديگر کتاب های او می‌توان به "ميلاد نور"، "گلپونه" (گلچينی از آثار ادبی ايران) و "شرحی از درد جدايی" (داستان زندگی دو دلداده ارمنی) اشاره کرد.

 

برای نصب نرم افزار فلش اینجا را کلیک کنید

 

 

  

 

 

 

 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.