Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
رقص‌های آفتابی
آزاده حسینی

بهترین چیزی که می‌تواند یک تابستان را لذت بخش تر کند، وجود برنامه‌های شاد و سرگرم کننده ای است که لازم نباشد پول زیادی صرف آن کرد. در شهر لندن، تابستان تنها زمانی است که خورشید با سخاوت هر چه تمام‌تر می‌تابد و هوای این شهر را دل انگیز می‌کند. همین امر سبب می‌شود که لندنی‌ها بیشتر وقت خود را در خارج از خانه سپری کنند. از این رو مسئولان این شهر تصمیم گرفتند که به هر نحوی برای مردم خود بساط سرگرمی برپا کنند.

یکی از این برنامه‌ها که اخیرا برگزار شد و همچنان نیز ادامه دارد، جشنواره رقص لندن Big Dance است. این جشنواره توسط شهردار لندن با همکاری شورای هنر انگلستان و البته حمایت  سازمان ورزش انگلستان، بیمه خدمات درمانی لندن، شوراهای شهر لندن، موزه‌ها، کتابخانه‌های لندن و شورای بریتانیا، توسط شرکت تی موبایل راه اندازی شد.

این جشنواره که ۹ روز به طول انجامید و بیش از هزاران نفر را برای رقص به خیابان‌ها کشاند، در سال ۲۰۰۶ در مرکز رقص لندن و توسط شهردار لندن پایه ریزی شد تا تأثیرگذارترین جشنوارۀ رقص در دنیا راه اندازی شود. به همین خاطر هم بسیاری از مربی‌های زبدۀ سبک‌های گوناگون رقص در انگلستان برای آموزش افراد دعوت شدند تا کار خود را با عنوان  بهداشت و بهبود تناسب اندام در کشور آغاز کنند.

این جشنواره با هدف مشارکت بیشتر مردم لندن در ورزش و فعالیت‌های فرهنگی و در کل، ساختن لندنی سالم‌تر و شاداب‌تر برپا شد.

در این جشنواره انواع رقص‌ها توسط رقصنده‌های حرفه ای و به همراه مردم عادی اجرا می‌شود و تا ۲۲ اوت ادامه دارد. از جمله این رقص‌های می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

تانگوTango: رقص دو نفره که خاستگاه آن آرژانتین است

سالسا Salsa : که منشاء آن کوبا است و از آمیختن فرهنگ اروپائی با آفریقائی ایجاد شده  است.

باله Ballet: رقصی که ریشه آن در ایتالیا و سپس فرانسه است.

فلامنکو Flamenco: رقص اصیل اسپانیا که بیشترین تاثیر را از کولی‌ها گرفته و به شکل امروزی درآمده است.

رقص‌های بالیوودی Bollywood dance :  که برگرفته از  رقص نو و رقص‌هایی است که در فرهنگ مردم هندوستان ریشه دارد.

رقص‌های هیپ‌هاپ Hip Hop Dance: که این نوع از رقص‌ها به موازات موسیقی هیپ‌هاپ و توسط نسل جوان سیاهان آمریکا شکل گرفت.

کاپوئیرا Capoeira: رقص سیاهان برزیلی است که توسط برده‌های آفریقایی برزیل ایجاد شد.

جاز Jazz : این نوع رقص توسط سیاهان آمریکا پایه ریزی شد که بعدا با سبک رقصهای نواحی کارائیب ادغام شد و شکل امروزی را به خود گرفت.

توئیست Twist : این رقص به همراه موسیقی راک اند رل به وجود آمد و یکی از رقص‌های مورد توجه جوانان در دهه ۶۰ میلادی در سراسر دنیا بود. این رقص نیز از سیاهان آمریکاست.

با اینکه هفته جشنواره رقص پایان یافته ولی همچنان گروه‌های رقص در نقاط مختلف لندن برنامه‌های خود را تا ۲۲ اوت ادامه خواهند داد.

 برای نصب نرم افزار فلش اینجا را کلیک کنید.


 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.