Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
معمار به روايت عکاس

ميرحسين موسوى، آخرين نخست وزير ايران، پس از سال ۶۸ از سياست كناره گرفت و طى سال هاى اخير على رغم اصرار گروه هاى مختلف سياسى، هيچ گاه حاضر به ورود به عرصه هاى سياسى نشد، هرچند طى اين سال ها مشاور رييس جمهورى ايران بوده است.

وى كه دانش آموخته معمارى است، طى اين سال ها علاوه بر عضويت در مجمع تشخيص مصلحت نظام و عضويت در شوراى عالى انقلاب فرهنگى، مدير فرهنگستان هنر بوده و خواسته اصلى اش اين است كه او را بيش از يک سياستمدار، هنرمند و مهندس معمار بدانند.

مسجد سلمان، مقبره شهداى هفتم تير(۷۲ تن)، ساختمان آب و فاضلاب اصفهان، ساختمان مركز مطالعات و تحقيقات مجمع تشخيص مصلحت نظام و بازسازى خانه صبا، از جمله فعاليت هاى ميرحسين موسوى در زمينه معمارى است.

مجموعه اين آثار در قالب ۱۳۰ عكس در خانه صبا و در نمايشگاهى با عنوان مرورى بر آثار معمارى و نقاشى ميرحسين موسوى، به نمايش درآمده است.

كامران عدل، كه بيشترين فعاليت عكاسى اش در حوزه معمارى است، به گفته خودش، بزرگ ترين نمايشگاه عكس ايران را با عكاسى از بناهاى ميرحسين موسوى برپا كرده و قرار است پس از ۱۶ دى ماه و پايان اين نمايشگاه، مجموعه اين عكس ها در سراسر ايران نيز به نمايش  درآيد.

كامران عدل از پيشگامان عكاسى معمارى شمرده مى شود كه نه تنها از معمارى ايران كه از معمارى ساير نقاط دنيا عكس گرفته است. او در فرانسه درس عكاسى خواند و پس از بازگشت به ايران مدير گروه عكاسى سازمان راديو تلويزيون ملى ايران شد و پس از آن با دفتر ملكه ايران به همكارى پرداخت و از بسيارى از موزه‌هاى ايران عكس گرفت. 

از کامران عدل چندين كتاب درباره‌ى فرهنگ و هنر ايران، مانند «اجراى نقش در كاشيكارى ايران» و «معمارى معاصر ايران» منتشر شده است.

كامران عدل، امتياز كار ميرحسين موسوى را توجه اش به معمارى سنتى و بهره گيرى از آن در طراحى بناهايش مى داند. او مى گويد: توجه به باغ ايرانى، حوض، جوى ايرانى و در نهايت يك دايره به عنوان امضا در پاى هر بنا از ويژگى هاى آثار ميرحسين موسوى است.

در گزارش مصور اين صفحه کامران عدل در گفتگو با بهناز جلالى پور از اين نمايشگاه صحبت مى کند.

Flash برای نصب نرم افزار فلش اینجا را کلیک کنيد


 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
- یک کاربر، 2009/04/29
There are lots of other architect which are much better that him but no one support them to have such a large show. He is lucky that he has connection to get lots of Architectural contracts.
- Peyman، 2008/10/13
Beautiful photos by Mr. Adl. Mr. Adl please keep up with good work.

Peyman Ata-Abadi, Architect, Jacksonville Florida

- fhr، 2008/03/23
آقای موسوی از نفوذ سیاسی شان برای مطرح کردن و اجرای هنرشان -که در قیاس با بسیاری هنرمندان حاضر که تقریبا هیچ پشتیبانی از آنان نمی شود از کیفیت بالایی برخوردار نیست - استفاده می کنند.
نمونه ی کوچکی از این رانت خواری هنری برگزاری این نمایشگاه از سوی فرهنگستان هنر -از معدود موسسات هنری دولتی کشور- است که خود ایشان ریاست آن را به عهده دارند .
همانطور که در گزارش اشاره شد بزرگترین نمایشگاه عکس فردی است که تا کنون در ایران برگزار شده و عکس ها به صورت سفازشی توسط آقای کامران عدل یکی از عکاسان مطرح معماری در ایران گرفته شده و بدیهی است هزینه ی بسیاری صرف آن شده است.
- H.R.V.، 2007/12/22
sa'ay konid bishtar az in noe gozaresh ha tahie konid
- issa، 2007/12/18
baa salaam
cool pictures, and great iranian architecture by m.h. musavi. congratulations.
issa-
las vegas
- R، 2007/12/17
BE NAZARAM MIAD KE YE AKAAS DAR DARJEYE ISHON
BAYAD AZ KARESH BISHTAR BEGE
VA FEKR MIKONAM AZ AX YEK MAFHOOME AKHLAGHI
HAM NIYAZE GOFTE BESHE
MAN MONTAZERE YEK HONARMANDE AKHLAGH GERA TU
JADID ONLINE MIMUNAM
R-TEHRAN
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.