Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
ماه شادمانى در لندن

ماه شادمانى در لندن

مجموعه عکس

ماه اوت که خورشيد با شهر لندن مهربان تر است، پايتخت بريتانيا صحنه جشن های خيابانی متنوعی است. در همين جشن هاست که ماهيت چندفرهنگی لندن بیشتر برملا می شود و به خوبی می درخشد. بهترين نمونه این چند فرهنگی بودن را می توان در جشنواره آسیایی ها (میله)  و نیز کاروان شادی يا کارناوال ناتينگ هيل دید که در این ماه در شهر لندن برگزار می شود.

جشنواره آسیایی ها

در شبه قاره هند به هر نوع مراسم شادی مذهبی، فرهنگی، ورزشی و تجاری "ميله" می گويند که واژه ای سانسکريت است، به معنای "گردهم آمدن" و "ديدار کردن". اين واژه از شبه قاره هم فراتر رفته و در زبان پارسی دری افغانستان نيز رايج شده است و گذشته از آن، در زبان انگليسی نيز اکنون متداول است. شهرهای بزرگ بريتانيا همه ساله ميزبان ميله های آسيايی است.

امسال اين مراسم در شهر لندن روز دهم اوت برگزار شد. نمايندگان فرهنگ های مختلف آسيای جنوبی به اضافه افغانستان، در پارک گنسبری شهر تجمع کردند، به رقص و پايکوبی و هنرنمايی پرداختند و خوردنی های کشورهای خود را به نمايش گذاشتند. پوشش خاص اين کشورها نيز در دکه های مختلف به فروش رفت. و سازمان های خيريه متعددی برای اين کشورها پول جمع آوری کردند.

عارفه امينی، يکی از کاربران تارنمای جديدآنلاين از اين مراسم عکس هائى برداشته و همراه با توضيحاتی برای ما فرستاده است که در آلبوم روبرو می توانيد ببينيد.

كاروان شادی يا کارناوال ناتينگ هيل

کاروان شادی ناتینگ هیل  از اواخر دهه ١٩٥٠ تا کنون همه ساله برگزار می شود.  البته در آغاز اين جشن به کاروان شادی شباهت اندکی داشت و بيشتر بهانه ای بود برای بيرون ريختن عقده های نمايندگان نژاد سياه از برخوردهای نژادپرستانه رايج در آن روزها.

مجموعه عکس

شمار شرکت کنندگان هم چندان زياد نبود و برای نيروی پليس مقابله با يک ازدحام هزار و دوهزارنفره کار سختی نبود. رفته رفته شمار شرکت کنندگان کاروان شادی ناتينگ هيل به صدها هزار نفر رسيد. امروز ديگر تنها سياه پوستان و برزيلی ها و کارائيبی ها نيستند که در آن حضور دارند و کارناوال، فرصت بسيار خوبی برای ديدن تجلی فرهنگ چندگانه و هزاررنگ لندن است.

هرچند اين مراسم هرگز بی حادثه نبوده، غالبا رويکرد به آن، مثبت است و از جاذبه های گردشگری عمده لندن به شمار می آيد. پنچ سال پيش اعلام شد که کاروان شادی ناتينگ هيل به اقتصاد شهر ٩٣ ميليون دلار درآمد واريز می کند.

در اين مراسم بسيار شلوغ و باشکوه که امسال طی روزهای ٢٤ و ٢٥ اوت برگزار شد، نمايندگان کشورهای آمريکای لاتين، کارائيب و آفريقا با پوشش و آرايش های ويژه خود زير صدای بلند موسيقی کشورهايشان راهپيمايی كردند.

نام اين كارناوال از محل برگزاری آن در ناحيه مرکزی لندن بر مى آيد. برگزاری کاروان شادی ناتينگ هيل در آخرين روز تعطيل سال قبل از جشن هاى کريسمس، اين مراسم را پر شور و شوق تر می کند. با اين جشن تعطيلات تابستانه هم به پايان مى رسد.  

در آلبوم بالا صحنه هايی از کاروان شادی ناتينگ هيل امسال را كه فرانك ناوى عكس بردارى كرده مى بينيد.


 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
- یک کاربر، 2009/09/08
I wish you focused more on Iran
- ali، 2009/02/02
عالي بسيارخوب
تشكربسيارازارائه خدمات
- یک کاربر، 2008/08/26
شادی نشانه آزادی است . . .
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.