Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
فوتبال ايرانى

مى‌گويند صاحبان فوتبال يعنى انگليسى ها بودند كه براى اولين بار اين ورزش پر هيجان را وارد ايران كردند. در اوايل قرن  و بين دو جنگ جهانى اول و دوم، در دوران رضاشاه اولين تيم ملى فوتبال ايران تشكيل شد و يك بار با تيم باشگاه نفتچى در باكو و بار ديگر با تيم افغانستان در كابل بازى كرد كه حاصل آن يك شكست و يك تساوى بود.

هرچند بازى فوتبال در ايران نزديک به يک قرن سابقه دارد اما شکوفائى آن به سال هاى دهه پنجاه بر مى گردد. رقابت هاى دو تيم پرسپوليس (پيروزى) و تاج (استقلال) و ايجاد دو جناح از طرفداران آنها در بين مشتاقان فوتبال اين شکوفائى را به اوج رساند.

در آن روزگار خيلى از ملى پوش هاى ايرانى با گيوه فوتبال بازى مى‌كردند و تنها يك نفر از آنها كه تازه از اروپا آمده بود كفش استوك دار داشت.

استادیوم آزادی 

در دهه بيست خورشيدى استاديوم قديمى شهر تهران يعنى امجديه ساخته شد. اما با پذيرش ميزبانى بازيهاى آسيايى تهران ديگر اين استاديوم قديمى جوابگوى سيل مشتاقان نبود.

به همين منظور در خارج شهر و در ابتداى جاده كرج، استاديوم بزرگ و جديد صد هزار نفرى آزادى، ساخته شد. اين استاديوم رسما در سال ١٣٥٤ افتتاح شد و اولين بازى در اين استاديوم بين تيم ملى ايران و باشگاه برزيلى گره ميو بود.

شهاب آزاده در گزارش مصورى که در اين صفحه مى بينيد ماجراهاى رفتن به استاديوم آزادى و تماشاى يک بازى فوتبال را روايت مى کند.

 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.