Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
گویاتر از هزار کلمه
مبارکشاه گلجان

گاهی ما می خواهیم  زمان را متوقف کنیم و جلو گذشتن وقت را بگیریم . آرزو می کنیم که بهترین روزهای زندگیمان بیشتر ادامه داشته باشد.

لحظه هایی می شود که می خواهیم منظره های جالب و جذابی را که تنها نظاره کننده اش هستیم، برای نزدیکان و بستگانمان هم نمایش بدهیم و حادثه اى را که شاهد آن شده ایم برای دیگران تعریف کنیم.

می خواهیم از هر لحظه زندگیمان خاطره ای داشته باشیم و تلاش می کنیم اگر این لحظات از شادی و سرور ما باشد، چیزی را به یادگار نگه داريم.

امروزها این کار خیلی ساده است. با گرفتن عکس یا نواری ما می توانیم بهترین لحظه های زندگیمان را برای همیشه با خود داشته باشیم. عکس بیانگر احساسات و نشان دهنده غم، شادی و نشاط ما است.

برای گرفتن عکس خوب باید عکاس دید خوب داشته باشد. چشم "بینا" و ذهن "جویا" کلید موفقیت عکاس است. این گفته درست است که اگر از یک منظره چند نفر عکس بگیرند، به ندرت می شود هماهنگی و یکرنگی در این عکس ها دید. چون هر عکاس دید خود را دارد و به اشیا از زاویه خودش نگاه می کند. و حتی اگر چند نفر از یک دوربین استفاده کنند، باز هم نمی توانند عکس همسان بگیرند، چون از دوربین شناخت های مختلف دارند.

من در دانشگاه تکنیکی تاجیکستان درس خوانده ام. اما از دوران دانش آموزی به عکاسی شوق و دلبستگی زیاد داشته ام.

همیشه در جستجو هستم و می کوشم عکس هایم گویای حرف نو و تازه ای باشد.

گرفتن عکس هم انرژی و هم دقت می خواهد. اما بعد از دیدن عکس، اگر در آن خود را موفق ببینی، از این موفقیت دو برابر بیشتر انرژی می گیری.

گزارش مصور اين صفحه در کارگاه آموزش گزارشگرى چندرسانه اى که در تاجيکستان برگزار شد تهيه شده است.

Flash برای نصب نرم افزار فلش اینجا را کلیک کنید

 


 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
- Баҳром، 2009/07/02
Ба фикрам аксҳоятон ки эҳсосоти инсониро нишон медеҳед, хеле зебою ҷолибанд. Aксҳои табиататон махсусан аз манотиқи кӯҳистонӣ ба ман илхом медиҳед, чунки ман мехоҳам аккос шавам. Баъд аз хондани ин гузориш мехоҳам дар берун акс гирам.

به فکرم، عکس هايتان که احساسات انسانی را نشان می دهيد، خيلی زيبا و جالب اند. عکس های طبيعت تان مخصوصأ از مناطق کوهستانی به من الهام می دهد، چونکه من می خواهم عکاس شوم. بعد از خواندن اين گزارش می خواهم در بيرون عکس بگيرم.
- Steve، 2008/07/15
Durud ba Shumo. Man donishjui amrikoii va ba fikram in guzorish az hamai guzorishhoi "jadidonline" zebotarin ast. Aksho khele zeboyand. Man pesh na donistam, ki Tojikiston in qadar zebost.

Дуруд ба Шумо. Ман донишҷӯи амрикойи ва ба фикрам ин гузориш аз ҳамаи гузоришҳои "jadidonline" зеботарин аст. Аксҳо хеле зебоанд. Ман на донистам, ки Тоҷикистон ин қадар зебост.
- کريم احمدي، 2008/02/10
يکي از زيبا ترين گرارشهاي شما. درود بر شما. در ضمن فروتني اين عکاس ستودني است کاش ديگران هم ياد بگيرند.
- فريبرز فرهمند، 2008/02/07
سراپا عشق، عشق به تصوير كشيدن، تصويري كه از زاويه ديد عكاس خلق شده به جرأت گوياي تمام حرفهاي حبس شده در سينه است، تصاوير و مضامين در عين سادگي چنان قدرتمندند كه نظاره گر را به فضايي متفاوت و بديع پرتاب مي كند مي‌توانم بگويم اين گزارش بد از سالها حالتي وصف ناپذير در من ايجاد كرد، كه تمام لحظاتش را مديون عكاس عزيز و چيره دست، مباركشاه گرامي مي باشم، با اهداي بهترين تبريك ها و شادباش ها.
- مسعود مهاجر، 2008/02/04
حقيقتا عالي بود. فکر مي کنم عکاساني اين چنين فضاهاي جديدي را در برابر چشم ما مي گشايند که هيچ وقت وقت و فرصت ديدنش را نداريم. شادابي و روحيه از آن ها مي تراود. اگر مردمان را عادت مي داديم که از بين مناظر اطراف خود زيبايي هاي واقعي را جستجو کنند در ذهن شان هم سرزمين هايي سبز مي روييد که هر موجودي در آن فضا رنگ طبيعيت را به خود مي گرفت.طبيعتي که سرشار از برکت است براي کساني که چشمي براي ديدن دارند و درکي براي فهميدن. وگرنه همين جهان پرتنش اطرافمان را به يکديگر نشان خواهيم داد که خشونت از همه جاي آن پيداست و در روح آدميان احساس زيستن را به يغما مي برد و انتظاراتي مي آفريند که طبيعت هم از برآوردن آن ها عاجز است. دست عکاس صميمي تاجيک را مي فشارم.
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.