Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
نقاشان مدرن در نگارخانه اثر

نگارخانه 'اثر' واقع در تهران، خيابان ايرانشهر، روبروی خانه هنرمندان، از سال ۱۳۷۸ به جمع گالری های خصوصی تهران برای نمايش هنرهای ديداری پيوست.   

با توجه به سابقه کاری اين گالری مى توان گفت که گرايش و خواست های مديران آن هميشه به سمت ارائه کارهای هنرمندان نوگرا (مدرنيست) بوده است. 

از شهريور ماه امسال گالری اثر تحت عنوان ' نمايشگاه گروهی نقاشی پرتره و فيگور'  آثار جمعی از اين مدرنيست ها را به نمايش  گذاشت. 

منوچهر معتبر، مهدی سحابی و فريده لاشايی سه چهره قديمی تر نقاشان نوگرای شرکت کننده در نمايشگاه هستند و ساير هنرمندان شامل معصومه بختياری، فريد جهانگير، رضا حسينی، محمد حمزه، سعيد سعادت نيا، محمد مهدی طباطبايی، سميرا عليخانزاده، رضا لواسانی، محمد حسين ماهر، مهرداد محب علی، معصومه مظفری و رضا هدايت، اکثرا حدود ۴۰ سال دارند و گروهی هستند که توسط برخی از منتقدان به عنوان نقاشان نسل ميانی شهرت پيدا کرده اند. 

گوناگونی کارها در گالری بسيار زياد است و ازميان کارهای جالب توجه اين مجموعه، می توان به ديوار نگاره های مهدی سحابی، تصوير دکتر محمد مصدق کار متفاوت فريده لاشايی (نسبت به بيشتر کارهايی که قبلا از او ديده ايم) و پرتره اغراق شده يک زن با حالتی مرموز از حسين ماهر اشاره کرد. 

فؤاد نيكزاد در يك گزارش صدا و تصويری كه در اين صفحه مى بينيد ضمن گشت و گردشی در گالرى گقتگوی کوتاهی با خالقان دو کار بسيار متفاوت نمايشگاه و به گونه ای نماينده  دو سرِ طيف آثار موجود در آن يعنی معصومه بختياری (نقاش يک کار سه تكه اى فيگوراتيو كلاسيك)  و سميرا عليخانزاده (سازنده کلاژی جالب از دو تصوير نگاتيو چاپ شده و چند تکه آينه) انجام داده  است.  

در اين گزارش همچنين محمد طباطبائى و سميرا عليخانزاده در باره خودنگاره طباطبائى و نگاه در پرتره هاى او صحبت مى كنند.  اين نمايشگاه قرار است تا هفتم شهريور داير باشد. 

 برای نصب نرم افزار فلش اینجا را کلیک کنید


 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.