Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
تعلق: صدای پناهندگان در لندن

'تعلق: صدای  پناهندگان در لندن' نام نمايشگاهی است  در موزه لندن که در باره  زندگی پناهندگان  در لندن به نمايش در آمده و تا ۲۵ فوريه  ادامه دارد.

اين نمايشگاه شامل مصاحبه ، عکس، لوازم زندگی، کارهای هنری و فيلم است که داستان زندگی پناهندگان را با جزئياتش نشان می دهد. در اين نمايشگاه،  پناهندگانی از  ۵۰ کشور مختلف از سراسر آفريقا ، خاورميانه، اروپا، آسيا و آمريکای جنوبی  داستان زندگی خود را  تعريف می کنند و  دلايل گريختن از کشور خود، آمدن  به لندن و مشکلات  زندگی جديد را باز می گويند. آنها نيز از دستاوردها خويش و  خدماتی که به  پايتخت انگستان ارايه کرده اند حرف می زنند.

صدای پناهندگان در قلب اين نمايشگاه قرار دارد. موزه لندن با همکاری  دانشگاه متروپوليتن لندن و ۱۵ سازمان مختلف کمک به  پناهندگان به اين کار پرداخته و  بيش از ۱۵۰ مصاحبه درباره داستان زندگی پناهندگان تهيه کرده است.  اين نمايشگاه با به نمايش گذاشتن عکس ها و مصاحبه های قديمی مربوط به تاريخ پناه آوردن يهوديان از اروپای شرقی در قرن نوزدهم  شروع می شود  و آنگاه به پناهندگانی می پردازد که پس از آنها و به دنبال بحرانهای جهانی و يا منطقه ای به لندن آمده اند.

در گوشه ای از اين نمايشگاه لحافی را  می توان ديد  از کشور  اتيوپی  که برای صاحب خود در شب اول ورودش به هيترو، فرودگاه لندن، مايه تسلی  بوده. در گوشه ای ديگر نقاشی هايی از يک نقاش اکوادوری است  که مبهوت کيوسکهای تلفن قرمز رنگ لندن شده، يا جوايز يک فرد سوماليايی  عضو انجمن شورای شهر  لندن به نمايش در آمده  که به خاطر مبارزه اش  با رفتارهای ناهنجار اجتماعی به او داده شده.

عکسهای فوق العاده ای نيز می توان ديد از پناهندگان که  بازديدکنندگان را شريک قصه و غصه آنها می کند. عکسهايی از افراد مختلف در هنگام انجام کار که در بين آنها  يک آرايشگر، يک راننده اتوبوس، يک رستوران دار، يک دانشمند وجود دارد و  به همراه اين عکسها  داستان های  زندگی شخصی آن هاست که بيانگر  از دست دادن ها، اشکها، شکنجه ها  ، دوباره از نو ساختنها و موفق شدن های آنهاست.

اين نمايشگاه فضايی فراهم می کند که صدای پناهندگان مقيم لندن شنيده شود. خدماتی که پناهندگان به لندن ارايه کرده اند و  روبرو بودن آنها با مشکلات مختلف برای شروع يک زندگی جديد. اين نمايشگاه نه تنها زندگی پناهندگان از سراسر دنيا و چگونگی شکل گيری زندگی جديدشان در لندن را نشان می دهد بلکه به بازديد کنندگان نشان می دهد که پناهندگان در ساختن لندنی که ما امروز در آن زندگی می کنيم نقش بسزايی داشته اند. در واقع موجهای مختلف پناهندگان و مهاجرين،  لندن را به شهری بدل کرده اند که می توان آن را جهانی ترين شهر دنيای امروز ناميد.

به جز دو روز اول کلیه مراسم در خانه هنرمندان برگزار گردید که البته بخشی از آن که شامل تئاتر خیابانی و نمایش های بی کلام و حرکات موزون بود در فضای بیرونی و بر روی سنی که به صورت موقت بر روی حوض خانه هنرمندان آماده شده بود اجرا و بخش دیگر که شامل سخنرانی ، اجرای نمایش های کوتاه و تقدیر از هنرمندان تئاتر بود در سالن های عزت الله انتظامی و ناصری و مراسم اصلی در تالار بتهون برگزار گردید.

 

 

Flash برای نصب نرم افزار فلش اینجا را کلیک کنید

 

 

 

 


 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.