Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
جشن روی پل‌ها

سروناز آرام
 
می‌گویند، تابستان فصل شادی است. اما این شاید در مورد همۀ کشورها مصداق نداشته باشد. درلندن شادی با گرما و آفتابی که شاید بیش از دوماه درسال دوام نیاورد، همراه می‌شود و  از لندن خاکستری شهری می سازد پر از رنگ و جنب وجوش.

برگزاری فستیوال‌ها از گذشته در فرهنگ انگلستان رایج بوده است؛ فرهنگی که درآن افراد میانسال زمانی را برای دورهم جمع شدن وشادی درکلیساها سپری می‌کردند و همین شادی و گردهمایی‌ها به نقاط مختلف آن شهر یا روستا هم کشیده می‌شد. حال شکل این جشن‌ها تغییر کرده‌است، در این دوره جشنواره‌ها به هدف ایجاد سرگرمی برای گروه بزرگتری برپا می‌شوند؛ از رقص و آواز و تئاتر خیابانی گرفته، تا کنسرت‌های چند هزار نفری در میان پارک‌ها. عده‌ای بر این باورند که قسمتی از شاد بودن، در جمع بودن است، یعنی بین جمعیتی باشی که ممکن است هیچ‌کدام را هم نشناسی.

تابستان که به میانه برسد، تقریباً هر سه هفته یک‌ بار در گوشه‌ای  ازشهر لندن، کنار عمارتی که گرد قدمت چند صدساله روی آن نشسته ‌است و یا ساختمان مدرنی که جنبۀ معماری وهنری ویژه‌ای دارد، فستیوالی برگزار می‌شود. مراسمی که هنر در رأس آن قرار دارد. ۵۰ فستیوالی که نیاز به خرید بلیط ورودی دارند و صد فستیوالی که در فضای باز به صورت رایگان برپا می‌شوند.

رود تیمز هم که از قلب لندن عبور می‌کند و خط ارتباط میان غرب و شرق لندن است، برای تابستانش برنامه‌ای ویژه دارد. زمانش اواسط ماه سپتامبر است، تقریباً آخر تابستان، البته، پایان تابستان از نظر میزان گرمای هوا، وگرنه در تقویم هنوز چند برگی تا آخرین روز تابستان مانده است.

سی و سه پل بر روی رودخانه تیمز ساخته شده‌است که ۱۲ تا در بخش مرکزی هستند، اما جشنوارۀ دوروزه "رود تیمز" بر روی هفت پل برپا می‌شود. از پل وست مینستر تا تاور بریج.

در روی هر پل، پیاده روهای کنار رودخانه، خیابان‌ها و هر فضای باز عمومی عده‌ای که هر یک هنری برای عرضه دارند، میزبان مردمی هستند که برای تماشا می‌آیند. این فستیوال آمیخته‌ای است از هنرهای مختلف خیابانی، کارناوال‌های شادی، نمایش‌های کمدی، نمایشگاه‌های معرفی غذای کشورهای مختلف و غیره. همۀ اینها دست در دست هم برای ساکنان لندن و گردشگران، ساعت‌هایی شاد را در تقویم تابستانی آنها ثبت می‌کنند.

در گزارش تصویری این صفحه، به دیدن گوشه‌ای از جشنوارۀ رود تیمز می‌رویم.

Flash برای نصب نرم افزار فلش اینجا را کلیک کنيد.


 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.