Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
ضحاک در نقاشى بچه ها

در سال های اخیر توجه زیادی به نقاشی کودکان شده است. مهد کودک ها و کلاس های خصوصی مکانی برای آموزش نقاشی به گروهای مختلف سنی است اما شیوه ای که خانم  منیرزمانی نیا در کلاس های خود در پیش گرفته، با روش های معمول فرق دارد.

وی حدود بیست سال است که در این زمینه فعالیت دارد. او در کلاس هائى که اغلب از دوره خردسالی در مهد کودک آغاز می شود تلاش مى کند که بچه ها را با شخصیت های تاریخی و آداب ورسوم سنتی ایرانی آشنا سازد.

یکی از موضوع هایی که اخیرا به آن بسیار توجه شده شاهنامه فردوسی است. خانم زمانى نيا معمولا با توجه به علاقه بچه ها  داستانى از شاهنامه را انتخاب و تعریف می کند و بچه ها با توجه به درک و برداشتی که از داستان دارند آن را در دنيائى از فرم و رنگ به تصویر می کشند. معمولا در پايان هر دوره که ١٢ جلسه است، این نقاشی ها به صورت کتابی مصور در می آید.

معمولا بچه ها زمانی که  به پایان دوره ابتدایی می رسند ضمن آشنایی با اغلب داستان های شاهنامه و بسیاری از داستان های تاریخی دیگر بخش عمده ای از آن را نیزبه تصویر کشیده اند.

به گفته خانم زمانی نیا سعی بر آن است که در آینده ای نزدیک بخش هایی از شاهنامه که به امور زنان، پادشاهان و دلاوران زن اختصاص دارد نیز پرداخته شود.

خانم زمانی نیا به عنوان معلمی که بیست سال با کودکان نقاشی کار کرده است می گوید " خوشحالم از این که شایستگی این را داشته ام که با کودکان کار کنم و سپاسگزارم که این موجودات نازنین نصیبم شده اند که این بختى است که به هر کسی روی نمی آورد. "

یکی از داستان های مورد علاقه بچه ها داستان ضحاک ماردوش است. گزارش مصور شوکا صحرائى از کلاس نقاشى اين بچه ها، که در بالاى اين صفحه مى بينيد، بعضى از نقاشى ها و روايت بچه ها از داستان ضحاک را نشان مى دهد.

 

 

 برای نصب نرم افزار فلش اینجا را کلیک کنید


 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.