Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
وفای سگ های بی پناه

ثمانه قدرخان

کانون دوستداران حیوانات در سال ۱۳۸۲ توسط فاطمه معتمدی با هدف حمایت از محیط زیست و حیوانات و انجام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی تشکیل شد. همکاری با ارگان های دولتی و انجام مطالعات زیست محیطی و ارائه اطلاعات بدست آمده به مراجع مربوطه در مورد مسائل مربوط به حیوانات نیز در برنامه های این گروه قرار گرفت.

این کانون نخستین مرکز خیریه نگهداری از حیوانات بی سرپناه ایران را در سال ۱۳۸۳ در دشت های وسیع شرقی شهر جدید هشتگرد راه اندازی کرد.

در ابتدای شکل گیری این کانون توجه به حیوانات در راه مانده و آسیب پذیر به عنوان فعالیت نخست مورد توجه بود ولی به تدریج این هدف تغییر کرد.

 به دلیل زیاد بودن جمعیت سگ های این منطقه و آسیب پذیری آنها از جانب مردم، "کانون حمایت از حیوانات" شکل دیگری به خود گرفت و به محلی برای پناه دادن به سگ های آسیب دیده تبدیل شد.

"لیدا اثنی عشری" که هم اکنون مدیریت این مجموعه را به عهده دارد سگ هایی را به این مجموعه راه داده که در تصادف های جاده ای آسیب فراوان دیده اند: "فراوانی جمعیت سگ در منطقه هشتگرد و آمار بالای تصادفات جاده ای این حیوان، باعث شد مرکز ما برای سامان دهی به وضعیت این حیوانات تجهیز شود. چون این سگ ها در تصادف جاده های اطراف هشتگرد به شدت آسیب می دیدند و با عفونت های فراوان کنار جاده می ماندند تا بمیرند. بعد از این که تعداد سگ ها در مجموعه افزایش یافت نام "وفا" برایش انتخاب شد و تمام سگ های بی خانه به این خانه آمدند."

 کانون حمایت از حیوانات در تاریخ یازدهم مرداد ۱۳۸۴ از وزارت کشور پروانه تاسیس دریافت کرد و با کمک مردم به اداره امور خود پرداخت.

وفا پیش از این که مرکزی ویژه نگهداری سگ ها باشد میزبان پرندگان به ویژه چندین کبوتر و یک الاغ آسیب دیده و چند گربه بود که بعدا هر کدام برای نگهداری به شخصی واگذار شدند.

تمام این سگ ها امکان واگذاری به افراد متقاضی را دارند و پس از اطمینان از این که از طرف متقاضیان مورد آزار و اذیت قرار نمی گیرند به آنها واگذار می شوند. اعضای انجمن پس از واگذاری حیوانات به طور مرتب به محل نگهداری آنها سر می زنند تا از راحتی حیوان اطمینان حاصل کنند.

هومن ملوک پور دامپزشک این مجموعه ، بیش از ۸۵ درصد سگ های موجود در "وفا" را ولگرد می داند: "این سگ ها یا توسط اعضای انجمن دیده شده یا زنده گیری می شوند. در برخی موارد هم مردم از حضور آنها به ما خبر می دهند که با ماشین می رویم و آنها را می آوریم. بعضی از این سگ ها هم آنقدر پیر شده اند که صاحبان آنها از نگهداری شان خودداری می کنند و به ما تحویل می دهند."

افراد بسیاری به "وفا" کمک می کنند و در واقع اعضای این پناهگاه محسوب می شوند. از گروه هنرمندان می توان این نام ها را به خاطر سپرد: سیمین بهبهانی، هدیه تهرانی، بهرام رادان، رضا عطاران و پژمان بازغی. جالب است در میان این افراد هدیه تهرانی عضو بسیار فعالی است چون از ۱۵ گربه در محل زندگی اش نگهداری می کند و به همین دلیل بیش از سایرین به این پناهگاه سر می زند.

در این مجموعه امکاناتی همچون؛ اتاق جراحی، اتاق بعد از عمل، محوطه خاکی جهت قرنطینه سگ های تازه و محوطه سیمانی محصور و حدود چهل لانه در اطراف آن برای نگهداری سگ ها وجود دارد.

هر کدام از افراد خانواده "وفا" داستان خودش را دارد. یکی را مثل نوزادان سر راه گذاشته اند، یکی را شوخی شوخی برای همیشه کور کرده اند. و یکی هم چند ماهی است که دیگر راه نمی رود و محتاج کمک شده است.

در تهيه گزارش مصور اين صفحه دکتر ملوک پور عکس هائى را از وبلاگ شخصى خودش در اختيار من قرار داد. از ايشان و از اميد صالحى که اين عکس ها را گرفته تشکر مى کنم.

Flash برای نصب نرم افزار فلش اینجا را کلیک کنید


 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
- یک کاربر، 2017/06/28
واقعاکارتون عالیه. ممنون میشم ادرسش رو هم بذارید
- یک کاربر، 2015/07/05
سگ های زیادی در شهر تنکمان بی سر پناه هستند وبسیار خوشگلند لطفا رسیدگی کنید.
- یک کاربر، 2015/06/08
خدایا دل آدمای شریفی که به حیوانات بی پناه کمک میکنن رو همیشه غرق شادی کن. الهی به حق حضرت ابولفضل تک تک موسسان و یاری رسندگان به حیوانات بی زبون به آرزوهای قلبیشون برسنن. و خدا لعنت کنه کسایی که به حیوانات آسیب میرسونن. از جمله وحشیایی که به سگا تو شیراز اسید تزریق کردن.
- یک کاربر، 2015/05/17
سلام من واقعا نیاز دارم با این مرکز ارتباط بگیرم.حوالی خیابان ما سگ ماده ای با بچه هاش زندگی میکنن که متاسفانه از طرف همسایه ها مدام تهدید میشن اگر جای مطمئنی باشه و بتونن این زبون بسته ها رو ببرن ثواب دنیا رو داره این ملت همه حیوون ستیزن شهرداری مشهد هم که قاتل سگهاست اگر میشه ادرس یا شماره تماسی از این مرکز برام ایمیل کنید.
_______________
جدیدآنلاین: پيوند تارنمای «کانون دوستداران حیوانات» در ستون "از سايت های ديگر"، در سمت چپ صفحه است. اطلاعات لازم را می توانيد در آنجا پيدا کنيد.
- یک کاربر، 2015/02/19
سلام من پناهگاه اومدم خیلی جای قشنگی
- یک کاربر، 2015/02/02
سلام ممکنه ایمیل یا شماره ای از خانم معتمدی به من بدهید با تشکر.
__________
جدیدآنلاین: با تشکر از پیام شما. متاسفانه ایمیل آدرس ایشان را نداریم.
- یک کاربر، 2014/12/24
سلام وخسته نباشید دوستداران و حامیان حیوانات دوست داشتنی. لطفا آدرس دقیق را ارسال کنید چراکه بسیار تمایل دارم جزئی از مجموعه شما خدمتگذاران باشم. با تشکر.
- مینا، 2014/07/08
با سلام. بنده ساکن شهر جدید هشتگرد هستم به تازگی گلخانه ای گرفتیم که در آنجا 2 تا سگ نر را نگهداری می کنم. برای یکیشون سگ ماده می خواستم، می تونم از پناهگاه این سگ را بگیرم؟
- عالی، 2014/06/29
من ده گربه دارم؛ دو تا یک ساله و هشت تا سه ماهه. و در حال حاضر نمی توانم از آنها نگهداری کنم، می خواستم ببینم مکانی برای نگهداری آنها وجود دارد، یا خیر. با تشکر از شما و زحمات شما.
- یک کاربر، 2013/10/15
آفرین و مرحبا به شما انسان های شریف من خودم در حال حاضر از یک سگ ماده ولگرد در کنار مرغداری ام نگهداری می کنم و هر سال هم توله هاش رو به گله دارها واگذار می کنم. این سگ از محوطۀمرغداری نگهبانی می کند.
- Nasim، 2013/10/11
خيلي خوشحالم كه توي ايران همچين جايي هست، تو ايران حيوانات بي سرپناه و با سرپناه به يك اندازه در خطر هستند. من خودم چندين بار شاهد حيوان آزاري مردم رواني و بچه ها بودم، اگه بشه از مدارس شروع كرد خوبه مثلا تور بذارين بچه ها بيان ببينن كه حيواناتي كه آسيب مي بينن چقدر اذيت مي شن. ممنون به خاطر كار قشنگتون.
- behrouz porgol، 2012/11/09
عالیه من تازه از وجود این پناهگاه اطلاع پیدا کردم. دوست دارم ازنزدیک ببینم.
- siminjarrah، 2012/06/21
درود بر شرف شما درود بر انسانیت شما من سر تعظیم فرود میارم برای کار گرانبهایی که شما می کنید. حمایت از این حیوانات زبان بسته توی این مملکت کار بسیار بزرگی است.
- آرمان، 2012/04/27
سلام از این که از سگ های بی سرپناه نگهداری می کنید ممنونم. من آدرس و شماره شما را می خواهم تا به آنجا بیام و سگ ها را ببینم و شاید یکی از آنها را انتخاب کنم. باز هم از زحمت های شما متشکرم.
- پوتی، 2012/01/07
من واقعا حیواناتو دوست دارم از انسانها خیلی بهترند
- یک کاربرهنگامه، 2011/09/02
سلام من یکی از دوستداران گربه هستم و تا آنجایی که در توانم باشد به گربه های بی سرپرست کمک میکنم. در حال حاضر در شمال ایران زندگی میکنم، عباس آباد. نزدیک چالوس دو سگ ولگرد مهربون و بی پناه پشت در ویلا اومدن. من یک دفعه غذا دادم، ولی دیگه نمیروند. نمیدونم در این محدوده محل نگهداری از سگهای ولگرد هستند که بتونم تماس بگیرم ببرمشون اونجا. میترسم نگهبان و یا افراد محلی آسیبی بهشون برسونند. لطفاً تا دیر نشده به من اطلاع بدهید. با تشکر
- یوسف، 2011/01/25
مرسی ازینکه تو این دنیا که هرکی بفکر خودشه شما واسه حیوونی که بیخودی بدنام شده وقت میذارین. ولی مطمن باشید که جواب خوبیهاتونو از خدا میگیرید.سگ با تموم حیوونا فرق داره و اون بدلیل وفاشه که جون خودشو به خاطر صاحبش به خطر میندازه. خودم خیلی دوسشون دارم. بهترین دوستام بودن و خواهند بود. ولی متأسفانه تو جامعۀ ما سطح فکر و فرهنگ خیلی پایینه، چون اونارو کثیف میدونن. ولی چیزیکه معلومه یکی بودن خدای ما با خدای اوناس. هیجوقت خدا موجودی که کثیف باشه خلق نمیکنه. ولی آدم بعد خلقتش تغییر کرد. پس اگه موجودی بد باشه ما آدما هستیم. حق نگهدار شما. دم هرکی که دوستدار حیووناست گرم باشه انشالله
- ایوب آقامحمدی، 2010/11/05
در حال حاضر خانم اثنی عشری دیگر با کانون دوست داران حیوانات و پناهگاه وفا همکاری نمی کنند ازشما خواهشمندم لطفا متن را اصلاح کنید.در حال حاضر مدیریت پناهگاه با آقای ثانی، مدیریت بخش مالی با خانم آذری و مدیریت بخش ساماندهی با خانم محمودی است.من نیز در بخش روابط عمومی کانون فعال می باشم
_________________

جديدآنلاين: کاربر گرامی، اين متن متعلق به دو سال پيش است و با واقعيت های آن زمان سازگاری دارد.
- مرجان، 2010/07/30
ثمانه عزیزم، عالی بود.
- یک کاربر، 2010/02/08
Dar keshvari ke sag ro najes midonan kare in afrad setudani ast , va zende bashid be in afrad miguyam
- یک کاربر، 2009/07/24
دست تک تک شما فرشتگان روی زمین را میبوسم و مطمئن باشید روزی جواب خوبی و زحماتتان را می بینید. مینا - المان
- امیر، 2009/02/23
من یه سگ میکس گله و ژرمن دارم که از بچگیش تا الان که 2 سالشه نگهداری میکنم ولی چون دیگه جایی برای نگه داشتنش ندارم میخواستم بیارمش پناهگاه اگه قبول کردن تا یه زمانی که جا پیدا کنم.میخواستم بدونم آیا امکان پس گرفتنش بعد از مدتی هست و اینکه اگه بخواهیم عقیم نشه امکانش وجود داره؟و اینکه اونجا به سگی که همیشه با صاحبش بوده و تا بحال سگ ندیده خوش میگذره در کنار سگای دیگه؟

جديدآنلاين: شما بايد با کانون دوستداران حيوانات تماس بگيريد. نشانى سايت اين کانون را در ستون کنارى اين صفحه مى بينيد.
- anahita، 2009/02/07
سلام
با تشکر و خسته نباشید به شما و همکارانتون خواستم بپرسم سگی دارند که بشه خونه نگه داشت؟ من خیلی دوست دارم کمک کنم اگه معلولم باشه مهم نیست ممنون میشم جوابمو از طریق ایمیل بدید اگر شماره این پناهگاه را بدید ممنون میشم
موفق و پیروز باشید

جديدآنلاين: شما مى توانيد با کانون دوستداران حيوانات تماس بگيريد. نشانى سايت اين کانون را در ستون کنارى اين صفحه مى بينيد.
- افسانه، 2008/12/29
سلام.

من امروز به‌طور اتفاقي با سايت شما آشنا شدم و از بخش‌هاي آن ديدن كردم . و اين دومين مطلبي بود كه بسيار به آن علاقه مندم و به شما تبريك مي‌گم به‌خاطر اين گزارش خوب.
يك درخواستي از شما داشتم كه اگر لطف بكنيد آدرس و شماره تلفن اين محل رو براي من ايميل كنيد. زيرا من خودم آدمي هستم كه به حيوانات بسيار علاقه‌مندم. و از آن‌جا كه همه آشنايان اين موضوع را مي‌دانند هر وقت حيواني سر راه مي‌بينند و يا حيواني دارند كه نمي‌توانند از آن مراقبت كنند به من مي‌دهند و من مجموعه‌اي از انواع حيوانات را داشتم و دارم. از حيوان معلول گرفته تا سالم تا جايي كه توانسته‌ام و در توانم بود به آن‌ها كمك كردم و تا توانسته‌ام آن‌ها را نگه داشتم و در غير اين‌صورت به افرادي سپردم كه از علاقه آن‌ها به حيوانات مطمئن بودم. و هزاران داستان‌ از آن‌ها دارم ...... اگر بتوانيد اين لطف را بكنيد و آدرسي از اين محل به من بدهيد كه شايد من بتوانم به آن‌ها كمكي كنم و يا شايد آن‌ها به من. پيشاپيش ممنون از زحمت شما.

جديدآنلاين: نشانى سايت کانون دوستداران حيوانات در ستون چپ همين صفحه است.
- Rashel Pakbaz، 2008/12/17
Manoon Khanoome Ghadarkhan. Kheyli khoob bood.
- ندا، 2008/12/15
ثمانه عزيز واقعا خسته نباشي

گزارشي بسيار جذاب با سو‍‍ژه اي جديد بود . هميشه فكر مي كردم كه اينجو رجاها فقط در خارج ايران وجود دارد. خيلي برايم جالب بود در جامعه اي كه انسانها حتي به هم ديگر رحم نمى كنند و قتل و جنايت خانوادگي روزبه روز بيشتر ميشود عده اي پيدا شده اند كه به فكر حيواناتي هستند كه اگر به انسانها صدمه ميزنند اقتضاي طبيعتشان است نه چون انسانها از ره كينه.
- BF، 2008/12/14
For those who may not be aware, or may have forgotten, Sadeq Hedayat has a deeply moving short-story entitled "Sag-e Velgard" (The Stray Dog), which relates a series of events as seen by a stray dog - a dog that had been raised by a family, but the family had heartlessly just abandoned it (as one progresses through the story, one learns that the poor dog does not realise that it had been abandoned). Those who have not read this story, can download it (as well as some other works by Sadeq Hedayat), free of charge, from the following page of the Official Website of Sadeq Hedayat:

http://www.sadeghhedayat.com/article.aspx?id=6

The following is the address of the Home Page of this website:

http://www.sadeghhedayat.com/

This website hosts also a *magnificent* photo album, pertaining to Sadeq Hedayat and his family, whose pertinent address is as follows:

http://www.sadeghhedayat.com/album.aspx?t=21&c=1

Lastly, on June 26, 2008, Jadid Online published the following outstanding report (by Ms Shooka Sahra'ee and Ms. Mahtaj Rasouli) concerning the Sadeq Hedayat Museum in Tehran:

موزه اى كه نشد
http://www.jadidonline.com/story/20062008/frnk/hedayat_museum


BF.
- امیر پویا، 2008/12/13
سلام.کا ر بسیار زیبایی است ، اما کاش آدرس دقیق وفا رو میذاشتید تا ما هم میومدیم.
- golnaz، 2008/12/11
سلام .واقعا" ميگم ممنون....كوروش كبير ميگه:
دستهايي كه كمك ميكنن مقدسترن از لبهايي كه دعا ميكنن.
من براي كمك حاضرم وچون عاشق حيوونام.....بي خبرم نذاريد.
- ریاضی - مشهد، 2008/12/11
با درود فراوان به این انسانهای با احساس و نیکوکار.من یک سگ دوست قدیمی هستم و در حال حاضر از دو سگ در خانه ام نگهداری میکنم.این بغیر کمک و رسیدگی به سگهاییست که در جاده و راه و بیراه میبینم. سگ دوستی من از تجربه طولانی است که با این حیوان نجیب و مظلوم داشته ام. بزعم من با وفا ترین و مظلوم ترین حیوان در هستی؛ سگ است. همیشه دلم میخواسته در صورتی که توانایی داشته باشم محلی را برای نگهداری و پانسیون سگ های ولگرد تاسیس کنم. امیدوارم تا موقعیکه توانایی دارم به این آرزو برسم. از مدیران و زحمتکشان مجموعه وفا نهایت سپاس را دارم و برایشان آرزوی موفقیت و آرامش خاطر بیشتر میکنم.هیچ صوابی بهتر از دریابی حیوانات نیست بویژه سگ که از فرط نجابت و مظلومیت حاضر است ماه ها گرسنگی بکشد اما به غذای کسی دستبرد نزند. این را چگونه میتوان درک کرد؟
- ali، 2008/12/10
شما یه دل خیلی مهربون دارین که توی ابن دنیا که هرکی به فکر راحتی خودشه شما به سگهای بی پناه کمک میکنید من هم هر کمکی که از دستم برمیاد انجام میدم .
- Hamid، 2008/12/09
Salam Samaneh, this was a very touching story and I hope these kind people get a good financial support from government one day.
- یک کاربرsalar، 2008/12/08
dastetan dard nakonad kar khobi ra pish mibarid, kash ensanhay bi panahe irani ham sag bodand.
- کامران، 2008/12/04
فقط میگم آفرین بر همت دست اندرکاران اینکار
- یک کاربرhossein، 2008/12/03
chetor mitavanam be sagha komak konam
adrese onhara be man bedahid
mamnon
hossein

جديدآنلاين: نشانى سايت کانون دوستداران حيوانات در ستون چپ همين صفحه است.
- گل سرخ، 2008/12/01
خطاب به کسی که گفته سگ از ناتوانی با وفاست !
عرض کنم کی گفته سگ ناتوان است ؟آیا از گربه یا مرغ و خروس ناتوان تر است ؟
اصلا شما تا حالا سگ داشتی ؟
من کسی را می شناسم که خودش به یک لقمه نان محتاج است و چه شبها خودش و زن و بچه اش گرسنه بخوابند و البته سعی می کنم و آرزو دارم این جور نباشد و از یک سگ ولگرد نگهداری می کند و شاید غذای این سگ سراسر هفته فقط نان خشک باشد ولی به هیچ قیمت صاحب فقیرش را ترک نمی کند حتی با اینکه شخص دیگری سعی کرد با دادن غذای بهتر او را جذب کند .
وفای سگ از خوی و خلق آن حیوان و از درک بالای آن است و تدبیر خداوند برای بخشیدن یک دوست دایم از سایر موجودات به انسان و نه از سر ناتوانی !
- گل سرخ، 2008/12/01
من برای همه این دوستان عزیز آرزوی موفقیت دارم و از دکتر هومن مهربان هم سپاسگزارم .
- یک کاربر، 2008/12/01
please let us know how we can help them from abroad. thanks.

جديدآنلاين: نشانى سايت کانون دوستداران حيوانات در ستون چپ همين صفحه است.
- بهروز، 2008/11/30
هر که با مرغ هوا دوست شود
خواب او نرمترین خواب جهان خواهد بود
با درود فراوان و سپاس از این همه مهربانی. من با دیدن این رپورت هم اشک ریختم و هم دلم پر از امید شد که ایران را آینده ای درخشان در راه است. مردمی چنین مهربان بی گمان آینده ای درخشان خواهند داشت.
سپاسگزارم و به من ای میل بزنید که چگونه میتوانم به شما کمک کنم.

جديدآنلاين: نشانى سايت کانون دوستداران حيوانات در ستون چپ همين صفحه است.
- یک کاربر، 2008/11/29
با سلام و خسته نباشید . افرین و مرحبا به شما بانوان نیکوکار
تو نیکی میکن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز
با ارزوی موفقیت و سلامتی برای شما . ضمنا خاطر نشان میسازد در حد توانائی حاضر به کمک هستم .
- caticef، 2008/11/29
امیدوارم هر روز خبر خوب جدیدی در این مورد و موارد مشابه بشنویم. با تشکر از همه زحمتکشان این امر.
- یک کاربر، 2008/11/28
How can I send money to support them? I am an Iranian in Canada who wants to help you every month.

- نازیلا، 2008/11/28
اینم یه تشکر و خسته نباشید از طرف من به همه کسانی که زحمت میکشند و به خصوص دکتر هومن عزیز
- محبوبه، 2008/11/28
سگ ها خیلی با وفا هستند لااقل قدر صاحبشان را خوب می دانند . باید از حیوانات یاد گرفت. کشوری که به خیوانات اهمیت می دهد به این معنی است که به انسان هایش بسیار ارزش می گذارد
- اسد، 2008/11/28
چه کار با ارزش و انسانی است. نمیدانم کانون دوستداران حیوانات سایت هم دارند یا نه چون چیزی ندیدم. داشتن سایت می تواند پل ارتباطی باشد برای علاقه مندان به محیط زیست و حیوانات و حتا جمع آوری کمک مالی برای این موسسه در ضمن به این مطلب در بلاگ نیوز لینک داده شد.

جديدآنلاين: نشانى سايت کانون دوستداران حيوانات در ستون چپ همين صفحه است.
- BF، 2008/11/28
The way in which we treat animals is a reflection of the way we deal with our fellow human beings: genuine respect for creation is not preconditioned and thus knows no boundaries. As William Shakespeare so beautifully said (through Portia in Merchant of Venice - Act IV, Scene 1, Line 184):

“The quality of mercy is not strain’d,
It droppeth as the gentle rain from heaven
Upon the place beneath: it is twice bless’d;
It blesseth him that gives, and him that takes.
‘T is mightiest in the mightiest, it becomes
The thronèd monarch better than his crown.”

I am therefore deeply proud to see that my fellow countrywomen and countrymen are giving their time and attention to the plight and well-being of dogs; they truly deserve our highest respect.

I take this opportunity and thank Ms Samaneh Ghadarkhan for this most delightful and informative report. I extent my appreciations also to Jadid Online which is by far the best on-line publication of its kind in the entire cyberspace.

BF.
- هاله، 2008/11/27
دوست من آیا هرگز از نزدیک سگی را لمس کردی تا بدانی وفاداری و محبت یعنی چی؟ متاسفم بگویم که ما انسان ها در عوض حتی از سر ناتوانی هم وفادار و قدر شناس نیستیم. همه چیز در این دنیا حق مسلم ماست. متاسفم. نظر من کاملاً مانند آقای علی است.
- یک کاربر، 2008/11/27
سگ از ناتوانی باوفاست وگرنه سگ کجا و وفا کجا.

ولی کمک کردن به این حیوانات از هزاران نماز و دعا بهتره.
- علی، 2008/11/27
ثمانه با این گزارش قشنگش یک بار دیگه یاد من آورد که فرهنگ لغت را نگاه کنم و ببینم آیا معنی کلمات "انسانی" و "حیوانی" جابجا نشده؟ آیا ما انسانها وحشی نیستیم که با حیواناتی که قادر به دفاع از خودشون نیستن چنین رفتار وحشیانه ای می کنیم؟ واقعا دست خانم ها (والبته آقایونی) که با این امکانات کم چنین کارهای بزرگی می کنند درد نکنه که وحشانیت دیگر انسانها را با این کارشون بیرنگ می کنند.
- هاله، 2008/11/26
باید آفرین گفت اول به کسانی که وقتشان را برای کمک کردن و نجات دادن صرف می کنند و سپس به شما که این سو/زه جذاب را پیدا کردید.
هیچ لذتی به اندازه حمایت کردن و سرپرستی حتی از یک گیاه وجود نداره.
- soheila، 2008/11/26
Vaghean ke dast marizad har vaght ke adam iran miad bavaresh nemishe ke cheghad heyvoone avareh makhsusan sag tuye jadeh ha rikhte lotfan shomre hesab bedin ta beshe in kare ghashang ro ghadrdani kard.
- یک کاربر، 2008/11/26
Hi,
How can we donate to this institute from outside of Iran, like USA?

JadidOline: Please see our response to the comment below.
- یک کاربر، 2008/11/25
che tori mishe be in panahgahe haywanat az kharej az iran komak mali kard? aya shomare hesab banki daran in panahgah? wa merci az in khanom ha wa aghayan ke be in haywanat residegi mikonand hamishe salemo zende bashan

جديدآنلاين: راه هاى ارتباط با اين مرکز را در سايت آن که نشانى اش درستون چپ اين صفحه آمده پيدا مى کنيد.
- یک کاربر، 2008/11/25
وای خدای من . این یکی از جالب ترین کارهایی بود که دیدم و همچنین از همه دردناک تر.
واقعا چرا؟
البته جوابش مشخصه ما آدما به خودمون رحم نمی کنیم چه برسه به حیوانات.
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.