Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
نمايش هاى خيابانى

چهارمین جشن خانه تئاتراز شنبه هشتم ارديبهشت ١٣٨٦ در خانه هنرمندان با صحبت های ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر آغاز گردید .

ايرج راد درقسمتی از صحبت های خود خاطر نشان کرد: پیام روز جهانی تئاتر پیام همدلی و اتحاد و برابری میان هنرمندان فعال این رشته در سراسر جهان است و این مسئله است که انستیتوی بین المللی تئاتر ( I T I ) همواره در طول سال های فعالیت خود به آن تاکید ویژه ای دارند، بنابراین ما بعنوان اعضای خانه تئاتر امیدواریم با برگزاری چنین برنامه هایی بتوانیم از کلیه  هنرمندان تئاتر ایران در جهت حمایت های معنوی و مادی و صنفی نقش ایفا کنیم و بتوانیم حرکت سازنده ای را انجام دهیم و البته اثرات آن را در سال ٨٦ ببینیم.

بعد از وی سهراب سلیمی که مدیریت این دوره از جشن ها را به عهده داشت به تشریح و معرفی برنامه ها پرداخت.

به جز دو روز اول کلیه مراسم در خانه هنرمندان برگزار گردید که البته بخشی از آن که شامل تئاتر خیابانی و نمایش های بی کلام و حرکات موزون بود در فضای بیرونی و بر روی سنی که به صورت موقت بر روی حوض خانه هنرمندان آماده شده بود اجرا و بخش دیگر که شامل سخنرانی ، اجرای نمایش های کوتاه و تقدیر از هنرمندان تئاتر بود در سالن های عزت الله انتظامی و ناصری و مراسم اصلی در تالار بتهون برگزار گردید.

در راهروها نیز نمایشگاه عکس از اساتید وبزرگان تئاتر همچنین عکس کارگردانان تئاتر ایران به نمایش در آمده بود.

در طول هفته تئاتر نمایشگران خیابانی هر روز از ساعت ١٦ برای علاقه مندان نمایش اجرا می کردند. یکی از نمایش های اجرا شده به کارگردانی وحید میر یونسی نمایش  'پاها' بود که طبق برنامه قراربود فقط روز اول به نمایش گذاشته شود اما با توجه به استقبال مردم روزهای بعد هم این کار به نمایش در آمد.

حرکات آیینی شامل رقصواره هاى کردی ، چوب ، رژه وعروسی نیز هر روز توسط گروه حرکت به مدیریت خانم فرزانه کابلی به اجرا در آمد و توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرد.

 


 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.