Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
خاموشی های تهران

خاموشی های تهران 

"خاموش کردن حتی یک لامپ اضافی کافی است."
"از لامپ های کم مصرف استفاده کنید."

از اول تیر ماه امسال  توصیه های این چنینی را زیاد در ایران می شنویم. رفتن برق به صورت منطقه ای اتفاقی بود که  گرمای تابستان  را برای مردم محسوس تر کرد.

دلیل خاموشی ها  این گونه مطرح شد: چیزی نیست جز مشکل همیشگی"کمبود آب".

کمی عقب تر برویم و زمستان ۸۶ را  درتهران مرور کنیم.

کاهش دمای شدید و بارندگی های پراکنده. چیزی که علاوه بر ضرر زدن به کشاورزان، خشکسالی را هم به دنبال خواهد داشت. شهر تهران با وسعت حوزه آبی ۱۹۶۵۰ کیلومتر مربع و جمعیت ۱۳۳۰۰۰۰۰  نفر متوسط بارندگی اش ۳۴۰ میلیمتر است.

علی محمد نوریان رئیس سازمان هواشناسی ایران در مقایسه سال آبی ۸۵ و ۸۶ می گوید: "بارندگی در سال آبی گذشته در مقایسه با سال آبی ۸۵ به میزان ۳۰ درصد کاهش داشته چرا که وضعیت بارندگی در کشور یکنواخت نیست."

 نبود توازن در تولید و میزان مصرف برق باعث می شود تا  ۹ سدی که درتهران در حال بهره برداری هستند توان پاسخگویی به شبکه برق را نداشته باشند.

این سدها عبارتند از سد امیرکبیر (کرج)، سد زیارت، سد شهید غفوری، سد طالقان، سد فشافویه، سد لار، سد لتیان، سد تنظیمی امیرکبیر(کرج) و سد تنظیمی لتیان.

علاوه بر تولید نیروگاه های برقابی و حرارتی، میزان برق وارداتی به شبکه برقی کشور هم مشکل را برطرف نمی کند و مسئولان  افزایش برق وارداتی را مرهمی برای کم کردن این مشکل در زمستان پیش روی اعلام کردند.

از اول تیرماه می شد جدول قطع برق در مناطق گوناگون را در سایت  های خبری، روزنامه ها و یا حتی بعضی از وبلاگ ها دنبال کرد. هر چند این جداول در دسترس هستند اماقطع برق هميشه مطابق آنها نیست.

شاید جدول رفتن برق برای خانه شما دو ساعت در شبانه روز را نشان دهد و  شما در آن هفته روزی را  با ۴ ساعت بی برقی سپری کرده باشید. در پيشامد چنین مشکلی بهترین کار تماس با سامانه ۱۲۱،سامانه فوریت های برق، است.

اما باید صبر ایوب داشت تا پس از شندین چندین بار بوق اشغالی، اپراتور پاسخ دهد. سئوال شما این خواهد بود: " ۴ ساعته برق ما رفته ، یعنی بیشتر از ۲ ساعت، دلیلش چیه؟" پاسخ: "احتمالاً مشکل از کابل های منطقه شما است وگرنه همه از روی برنامه  خاموشی دارند."

بی برقی در منازل، اداره ها، بانک ها، بیمارستان ها، رستوران ها، کلاس های آموزشی مختلف و خلاصه همه جا باعث شده عده ای خود را با آن وفق دهند. عده ای به دنبال استقاده از راه های دیگر روشن کردن خانه هایشان بیافتند، عده ای به خاطر نماندن در ترافیک از ماشین های شخصی شان استفاده نکنند و عده ای هم عصبانی از این وضعیت نا مرتب آن را تحمل کنند.

در گزارش مصور اين صفحه فرن تقى زاده به میان مردم تهران رفته و از تاثیر بی برقی در زندگی آنها سؤال كرده است.

Flash برای نصب نرم افزار فلش اینجا را کلیک کنید


 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
- سيري در بنك، 2008/09/05
سلام به تازگي از نام كالو راه پيدا كردم به وبلاگتون خيلي قشنگ آفرين برشما
در ضمن اگرخواستيد مي تونيد از وبلاگ ما ديدن كنيد.
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.