Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
آرامش در طبیعت

مهرداد شجاعی پزشک است و در شهر ونکوور در ایالت واشنگتن در غرب امریکا زندگی می‌کند. می‌گوید مدتی است که با همراه جدید زندگی‌اش - که همیشه یار و یاور اوست- همین که کارش تمام می‌شود و از بیمارستان بیرون می‌آید به طبیعت‌گردی می‌روند.

اینجا دیگر سخن از حرفه پزشکی و طبابت او نیست، سخن از رابطه اوست با دوربین عکاسی‌اش و ثبت لحظه‌هایی که اگرچه ممکن است در زندگی روزمره شبیه به یکدیگر به نظر آیند، از نظر مهرداد شجاعی هر کدام گویای رمز و راز طبیعت است.

مهرداد شجاعی که متخصص بیماری‌های داخلی است می‌گوید اگرچه حرفه پزشکی را همیشه دوست داشته و با شور و اشتیاق به درمان بیماران می‌پردازد، همیشه در زندگی‌اش یک خلأ حس می‌کرده که حالا با عکس و عکاسی پر شده است. او از طریق  لنز دوربین عکاسی‌اش جهان پیرامون خود را بازنگری می‌کند و در هر بازنگری به نکته‌هایی نو پی می‌برد. می‌گوید اگر به دنیای اطراف دقت کنیم چیزهایی می‌بینیم که قبل از آن اصلا ندیده‌ایم یا اگر دیده‌ایم از کنارش گذشته‌ایم؛ مثل غروب آفتاب که هر ثانیه‌اش متفاوت با ثانیه بعدی است.

برای مهرداد شجاعی حرفه پزشکی و عکاسی هردو جذاب و پرکشش‌اند و می‌خواهد هر دو را در کنار هم حفظ کند "و اگر به شروع دوباره‌ای در زندگی فکر کند باز هم طبابت را به‌عنوان حرفه اصلی خودش انتخاب می‌کند اما (در این صورت) شاید عکاسی را زودتر و جدی‌تر از قبل".

اما گویی یک پزشک حتا در هنگام پاسخ به علاقمندی‌هایش بازهم به درمان بیمارانش می‌اندیشد: "قصد دارم عکاسی را با کارم تلفیق کنم. من همیشه با بیمارانی سروکار دارم که بستری هستند و وضع وخیمی دارند. به فکرم رسید که از عکس‌هایی که می گیرم در روند بهبود بیمارانم کمک بگیرم. در کشورهای پیشرفته، از روش‌های مختلف غیر دارویی هم برای درمان استفاده می‌کنند، مثل "پت (حیوان خانگی) تراپی" و "موزیک تراپی". من فکر می‌کنم عکس هم می‌تواند وارد این میدان شود و حتما در جهت بهبود روان بیماران نقش مثبتی خواهد داشت. موضوع  بیشتر عکس‌های من طبیعت است و فکر می‌کنم این عکس‌ها در روحیه بیماران تاثیر مثبت خواهد داشت".

در بسیاری از کشورها واژه‌هایی چون خرید درمانی و موسیقی درمانی و یا چنانکه دکتر شجاعی می‌گوید پت درمانی (نگهداری جانواران خانگی برای آرام گرفتن که شاید بتوان از آن به جاندار درمانی تعبیر کرد) بر سر زبان‌ها افتاده‌اند.

تصویردرمانی نیز اکنون واژه‌ای رایج شده و در کشورهای گوناگون درباره آن و چگونگی استفاده از آن برای شفای برخی از بیماران صحبت شده است. چراکه هر عکس می‌تواند بخشی از زندگی و خاطره و بازگوکننده گوشه‌ای از نگفته‌های زندگی را در خود داشته باشد.

برای مهرداد شجاعی هر یک از عکس‌هایش داستانی برای خود دارد و از دیدن همه آنها لذت می‌برد اما "حس می‌کند اگر عکس‌هایش را به دیگران نشان ندهد کارش تمام نشده است".

حالا این پزشک  ایرانی مقیم آمریکا می‌گوید آرزو دارد روزی با دوربینش به ایران سفر کند و با عکاسی از طبیعت گونه گون کشور زادگاهش به گنجینه‌اش بیفزاید.  

 
در گزارش تصویری این صفحه مهرداد شجاعی از علاقمندی‌اش به عکاسی و طبیعت‌گردی می‌گوید.

 


 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
- فریبا، 2015/12/09
سلام آقای دکتر، از عکس های زیبای شما لذت بردیم. خیلی خوشحال شدم.
مثل همیشه براتون آرزوی موفقیت دارم.
ارادتمند شما فریبا.
- یک کاربر، 2015/01/30
سلام حالتون چطوره؟ احسان هستم اگه بیاد بیارین، خیلی خوشحالم از دیدنتون. امیدوارم هر روز جذابیت تازه تری رو برای روزتون داشته باشید. به امیددیدار...
- یک کاربر، 2013/06/16
روح آزاده و بزرگ منش شما بدون شک پیوندی دیرین با طبیعت دارد. همواره موفق و پیروز باشید.
- یک کاربر، 2012/05/27
دست اون طبیعت درد نکنه .واقعا یه همچین طبیعتی کجای دنیا پیدا میشه.
- یک کاربر، 2012/05/27
اقای مهرداد شجاعی چرا انقدر دیر به فکر این کار افتادین؟ فکر کنم خیلی وقته که پزشک هستین . و این که شما که توی ونکوور یکی از زیبا ترین شهرهای دنیا هستین بهتره یه برنامه ای ترتیب بدین که بیماران رو به طبیعت ببرین .این خیلی بهتره.
- حامد، 2012/05/18
آقای دکتر شجاعی، شات های بسیار حرفه ای گرفته اید. خیلی لذت بردم.
- ، 2012/04/20
Mehrdad aziz, inha aksha-i kharogh-oladeh hastand. Tabrik migam. Jamshid
- armin، 2012/04/11
afarin. che bahal bood
- یک کاربر، 2012/04/10
چه عکس های زیبایی. دست مریزاد
- farzad، 2012/04/09
احسنت مهرداد جان مثل همیشه افکار خلاقانه و متفاوت داری. موفق باشی. دوستدارت فرزاد.
- یک کاربر، 2012/04/09
عکس های بسیار زیبایی بود. برای ایشان آرزوی موفقیت دارم هم در حرفه پزشکی و هم در هنر عکاسی. سرفراز باشید رضا- لندن
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.