Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
گياه نقش هاى بهادر سعيدى
آزاده نورى

روزهایی که هر کدام باغچه های پرگل و کوچه هایی پر درخت داشتیم، آنقدر دور نیست که از یادمان رفته باشد. شاید برای بیشتر مردم این موضوع اهمیت چندانی نداشته باشد اما برای بهادر سعیدی که نقاش و عکاس جوانی است، دغدغه حضور گیاهان در زندگی شهری چندان اهمیت یافته که دریچه تازه ای از هنر به رویش گشوده است. 

این هنرمند جوان با خشک کردن و به گفته خودش مومیایی کردن گل ها و گیاهانی که عمر کوتاه دارند، جای تازه ای برای آنها در زندگی شهری امروز باز کرده و به قول سعدى، شاعر ايرانى، گل هاى "پنج روز و شش" را به "گلستان هميشه خوش" تبديل کرده است.

بهادر از شش سال پیش جای این که با قلم و رنگ نقاشی بکشد، با گل ها و گیاهان دست به خلق اثر زد و به این ترتیب به جای رنگ گل ها را در تابلوهای دیواری به معرض تماشا گذاشت.

او ابتدا گل ها را لابه لای کتاب ها خشک می کند، سپس آنها را روی صفحه کاغذ نقاشی می چسباند. فرم ها و طرح هایی را که در ذهن دارد از میان گلها بیرون می کشد. پس از پایان کار دوباره لایه ای کاغذ روی آن قرار می دهد. در پایان آنها را در قابی چوبی می گذارد و برای اینکه گیاهانی که پس از خشک شدن رنگ خود را از دست داده اند، خوب دیده شوند نوری در پشت تابلو تعبیه می کند. نور از کاغذ عبور می کند و گل ها بعد از تابیدن نور علاوه بر شکل اصلی خود، نقش سایه های صفحه کاغذی را هم بازی می کنند و جلوه دیگری هم به تابلو می بخشند.

این تابلو ها که بهادر سعیدی گیاه نقش می خواندشان، تجربه تازه ای از نقاشی است. او امسال این تابلوها را در نمایشگاهی به صورت رسمی به نمایش گذاشت. همچنین بهادر به دنبال روش ها و راه های تازه ای است تا گل ها و گیاهان را بیشتر وارد زندگی شهری کند و جایی برای آنها در خانه ها باز کند.

خیلی از ما هم به جمع کردن و خشک کردن گل ها لابه لای کتابهای شعر و یا دفتر خاطرات پرداخته ایم و به نوعی سعی کردیم تا مانع از بین رفتن آنها بشویم. این تابلوها هم تجربه تازه ای است که با همین فکر شکل گرفته است.

Flash برای نصب نرم افزار فلش اینجا را کلیک کنيد


 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
- monika، 2008/10/02
awesom, good job, you are really a great artist to create this idea and keep following up your creativity and do not hesitate for anything new which comes to your mind. good luck.
- یک کاربر، 2008/08/16
در دنياي آپارتمان نشيني و بي برگي، آثار شما روح سبزي و تازگي را به خانه ي من آورد.
باز هم ممنون و سپاسگذارم
- خانم معتمدي، 2008/01/15
ابتكار بسيار قشنگي بود.هم تابلوها وهم معرفي از اين طريق ولي بهتره شيوه اجرا خيلي دقيق ذكر نشه.آخه حيفه كپي بشه.پيشرفت هم استاني ام رو آرزو ميكنم.
- مرجان، 2008/01/13
این ترکیب بند ی های دلنشین، تناسبات آرام بخش، رنگ بندی های ماندگار، نه چشم ، که روح را می نوازد.
وقتی انگیزه، عشق باشد؛ هدف، دوام بخشیدن، محصول همیشه عمیق و زیباست.
شکر بر وجود خالقش بهادر عزیز
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.