Jadid Online
جدید آنلاین
درباره ما تماس با ما Contact us About us
تصویرگر شادى های کودکانه

نسرین خسروی تصویرگر کتاب های کودکان است. سی و دو سالی هست که برای کودکان و کتاب هایشان تصویرگری می کند. به قول خودش با وقفه ای هفت هشت ساله؛ آن موقع که ناشران – از بدِ روزگار – کم کار می کرده اند و کتاب کودک کم چاپ می شده است.


آن طور که خود می گوید از کودکی عاشق نقاشی بوده و همیشه - و برای هر چیزی که می خوانده - تصویرهایی می کشیده است و این راه را آمده و آمده تا به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رسیده، گرافیک خوانده و کارِ حرفه ای تصویر گری را از همان سال ها آغاز کرده است.


تا به حال بیشتر از بیست و هشت کتاب را تصویرگری کرده و با انتشارات مختلفى از جمله كانون پرورش فکری همکارى داشته است.


 کارهایش در بيش از ١٦ نمايشگاه انفرادى و گروهى در داخل و خارج از ايران به تماشا گذاشته شده از آن جمله: موزه هنرهاى معاصر تهران، گالرى خانه هنرمندان تهران، سالن حجاب،  نمایشگاه کنکور نوما در ژاپن، نمایشگاه تصویرگران کتاب کودک براتيسلاوا و جاهاى ديگر.


خسروى در چند سال اخیر برای بزرگسالان هم نقاشی کرده و نمایشگاه گذاشته و ذوقش را در زمینه نقاشى دیواری هم آزموده است.


در ميان جوايز متعددى که او در مسابقات و نمايشگاه هاى داخلى و بين المللى به دست آورده به مدال طلاى کنکور نوما در ژاپن، ديپلم افتخار يونيسف و سه جايزه و ديپلم افتخار از جشنواره هاى کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان  مى توان اشاره کرد.


نسرین خسروی بیشتر با آبرنگ و مداد رنگی نقاشی می کند. ویژگی اصلی کارهایش جستجوگری و یافتن روش های تازه در کار با این ابزار است و جالب این جاست که  آثارش با وجود تفاوت های تکنیکى همیشه امضای او را دارند و از کارهای دیگران متمایزند.


سال هاست که با بچه ها سر و کار ندارد، هنگام تصویر گری هم هرگز به بچه ها فکر نمی کند ولی آن طور که می گوید با کودک درونش دوستی اى عمیق و دیرینه دارد و صادقانه زندگی اش می کند.


دوست دارد از نقشمایه های ایرانی در کارهایش استفاده کند؛ به قول خودش نه برای این که هویتی را بر کارهایش بار کند، بلکه برای آن که استفاده از نقشمایه های ایرانی برایش نشانه احترام به ریشه ها و اصالت هاست.


با هر بایدی برای هنرمند مخالف است و معتقد است که بکن ها و نکن ها دست و پای هنرمند را می بندد؛ حال آن که او دوست دارد رها باشد و هنگام خلق کردن از در و دیوار بالا برود و هر چه قدر دلش می خواهد به این سو و آن سو بجهد و بازیگوشی کند.


در گزارش مصورى که هيلدا هاشم پور و پوپک راد فراهم کرده اند نسرین خسروی از کودکی اش، از حس و حالش به هنگام خلق کردن، از تصویر کردن غم ها و شادی ها و از امیدها و آرزوهایش حرف زده است.

از سايت هاى ديگر:
نسرين خسروى در گالرى الهه، تهران

 برای نصب نرم افزار فلش اینجا را کلیک کنید.


 به صفحه فیسبوک جدیدآنلاین بپیوندید

ارسال مطلب
Home | About us | Contact us
Copyright © 2024 JadidOnline.com. All Rights Reserved.
نقل مطالب با ذكر منبع آزاد است. تمام حقوق سايت براى جديدآنلاين محفوظ است.